Toffe ideeën voor je beurstand: trek veel bezoekers

beurswand

Een goed concept voor je beursstand is het halve werk. Een concept kadert de verschillende ideeën die je hebt en maakt het makkelijker om te kiezen tussen de verschillende opties. Zo is de presentatie van je beursstand meer gefocust. In deze blog laten we je een aantal toffe ideeën voor je beurstand zien waar een strak concept bij verzonnen kan worden om de bezoekers van de beurs te trekken, enthousiasmeren en te converteren tot klant.

Opvallend zijn

Kies voor een verhoogde stand, dat zorgt voor een sterke presentatie. Zorg dat je logo duidelijk zichtbaar is. Het gaat hier om een frontale presentatie, dus wat in het midden staat wordt als het meest belangrijk gezien. Felle kleuren helpen om op te vallen. Dit trekt mensen. Dat kan heel goed met een beurswand van beurswand.nl die op maat gemaakt kan worden.

Goed lichtplan

Een goed lichtplan accentueert de belangrijkste elementen van de stand. Denk bij dit laatste aan LED-strips, spotjes en letters. Een goed lichtplan brengt levendigheid in je beursstand.

Sociale media

Tegenwoordig kun je als bedrijf bijna niet meer opvallend zonder social media in te zetten. Hoewel een plaatselijke bakker in een dorp niet per se veel aan sociale media zal hebben, maar een online marketing bureau kan er echt goede resultaten mee boeken. Ook het ontwikkelen van een app waarmee bezoekers informatie ontvangen op de beurs, is een uitstekend idee.

Real-life activiteiten

Door activiteiten te organiseren kun je de aandacht van de potentiële klanten trekken. Nog beter is het om bezoekers mee te laten doe met de activiteit. Interactieve activiteiten zorgen voor meer focus bij de bezoekers. Zo staan ze meer open voor je verhaal en krijgen een positief beeld bij je merk. Wanneer je de activiteit koppelt aan een beloning, dan is het effect nog groter.

Eten en drinken

Bezoekers op de beurs lopen gemiddeld zo’n 5 uur rond. Het is dan maar wat fijn om ze iets van eten en drinken aan te kunnen bieden. Dat zorg helemaal voor een positieve indruk. Daarnaast biedt het een goede mogelijkheid om een gesprekje met de bezoekers aan te knopen.

Thema

Een herkenbaar marketingthema zorgt voor herkenning en identificatie, zo kan een campagne / beursstand het thema: ‘lief’ hebben, of juist: ’stoer en mannelijk’. Het thema is belangrijk omdat de bezoeker zich hiermee identificeert en kan relateren aan zijn eigen leven. Er blijft een gevoel hangen na het zien van de beursstand. Dit gevoel wil je achterlaten bij de bezoeker, omdat ze je bedrijf dan beter onthouden.

Marketing concept

Een marketingconcept overkoepelt alle ideeën voor een beurstand. Als we spreken over een marketingconcept, dan gaat het vaak over een beeld dat centraal staat en het hele verhaal / concept samenvat. Daarnaast moet er een slogan en een tekst zijn, waaraan de klant direct kan zien waar het bedrijf voor staat. Een huisstijl valt ook onder het concept, dit komt terug in teksten in de media, op de website, brochure en sociale media. Producten zijn in lijn met slogan, huisstijl en visuals. Ook belangrijk is het strategische plan om de marketing aan de man te brengen. Een van de opties om dit laatste te doen is het medium van de beurs. Tijdens de beurs kun je aan direct marketing doen; praten met de bezoekers en hen enthousiasmeren voor je product.

Conclusie

Er zijn verschillende ideeën die je voor je beursstand kunt gebruiken. Met aansprekende ideeën converteer je bezoekers snel in klanten. Zowel de digitale als analoge wereld biedt de eigentijdse marketeer veel opties. Zorg dat je opvalt met een duidelijk marketingconcept dat je ideeën een herkenbare focus geeft.